Afafa Logo

Lessen


HET IS EEN GENOT OM TE ZIEN HOE WEINIG DE SPORTERS ZICH VAN MIJN LESSEN AANTREKKEN.
  • Stacks Image 4
  • Stacks Image 6
  • Stacks Image 8
  • Stacks Image 217
  • Stacks Image 219

Deskundige Begeleiding

Als u gaat sporten kiest u natuurlijk voor deskundigheid. Deskundigheid is belangrijk, vooral op momenten dat u zich inspant. Niet alleen bent u bij AfafA bij verzekerd van deskundige begeleiding door instrukteurs die regelmatig worden bijgeschoold.
Als docent verbonden aan b.v. het C.I.O.S, de N.S.F. , FitVak!, de N.B.B.F. en de N.K.B.B. zijn inmiddels honderden gekwalificeerde instructeurs opgeleid.
De begeleiding welke o.a. kan worden geboden is:
• sportspecifieke ondersteuning en testen
• sportfysio (curatief & preventief)
• gewichtsbeheersing & afslanken
• figuur & bodybuilding training
• stress reductie
• personal training
• zelfverdediging

Groepen

Wist u dat er ook voor uw bedrijf de gelegenheid bestaat om met behulp van de faciliteiten van AfafA tegen een bijzonder aantrekkelijk tarief bedrijfsfitness aan te bieden.
Ook voor sportverenigingen is er de de mogelijkheid om aan haar leden b.v. ondersteunende kracht- en conditietrainingen aan te bieden.
Bel gerust voor een vrijblijvend advies over de mogelijkheden voor uw bedrijf c.q. vereniging. Een aantal bedrijven en verenigingen zijn u al voor gegaan.
U kunt een persoonlijk trainingsschema laten samenstellen, afgestemd op uw wensen en mogelijkheden.
Dus ook met een fysieke beperking of blessure is het vaak mogelijk om bij AfafA verstandig en serieus te bewegen. Kom eens langs als u verantwoord wilt sporten en maak een praatje met één van de instructeurs en met leden. Of nog beter: Neem een proefles.

Les Aanbod

Hier vindt u een korte uiteenzetting van de lessen welke wij momenteel in ons programma hebben. Als lid van AfafA heeft u de keuze om onbeperkt en zo vaak u maar wilt deel te nemen aan alle lessen.
Trainingen, persoonlijke schema's en adviezen zult u hier niet aantreffen, daarvoor zult een kijkje moeten nemen bij Training Info.

BODYBAR

Bodybar is een barbell les die je hele lichaam versterkt. Deze 30 minuten durende workout daagt al je belangrijke spiergroepen uit met behulp van de beste krachtoefeningen, zoals squats, presses, lifts en curls. Fantastische muziek en jouw eigen gewichtkeuze inspireren je om de resultaten te behalen waar je naar streeft.
Stacks Image 40

BOWFLEX (STRENGHT CONDITIONING)

Bowflex Strength Conditioning is een mix tussen pure cardiovasculaire aerobics op een bouncer (soort trampoline) en weerstands(-kracht-)training op een hyper modern apparaat de Bowflex. De weerstandstraining wordt uitgevoerd met relatief lage weerstanden en zeer veel herhalingen en in veel verschillende oefeningen per training. De beide onderdelen worden snel afgewisseld, waardoor de training het karakter van intervaltraining krijgt. Bowflex Strength Conditioning verbrandt veel calorieën, verbetert het cardiovasculaire uithoudingsvermogen en versterkt en verstevigt de spieren. Bowflex Strength Conditioning is géén circuittraining. Men werkt met tweetallen en heeft de beschikking over een eigen set toestellen. Doordat een ieder gelijktijdig dezelfde oefening uitvoert, ontstaat gemakkelijk het soort 'wijgevoel" dat bekend is van aerobics, steps etc., maar wat tot nu toe niet mogelijk was bij kracht- of weerstandstraining. De apparatuur (Bowflex) laat snel en gemakkelijk de hoeveelheid weerstand aanpassen, zodat u naar believen kunt kiezen voor "take-it-easy" of "burn-it-off". Partners kunnen samen meedoen. Men kan bijvoorbeeld kiezen voor een meer cardiovasculaire component, of voor opbouw en versteviging van de spieren. Tijdens de lessen wordt net als bij aerobics gebruik gemaakt van stimulerende muziek.

Stacks Image 49

BOSU

De BOSU Balance Trainer is een training apparaat, bestaant uit een met lucht gevulde halve bal op een stabiel platform. De naam is een samenvoeging van "BOth Sides Up" en verwijst naar de mogelijkheid om beide zijden te gebruiken.
De combinatie van stabiel / instabiel maakt het geschikt voor jong en oud om functionele work out te beleven.


Stacks Image 58

BOUNCE

Al dertig jaar verzorgen wij ounce lessen. De bouncer maakt het voor een ieder mogelijk alle mogelijke sprong- en impact oefeningen. Enerzijds voorkomt het gebruik van bouncer overbelasting op enkels en knieën, anderzijds maakt dit toestel et voor een ieder mogelijk om het cardiovasculaire systeem intensief te belasten.

In tegenstelling wat sommige bouncer leveranciers ons willen doen geloven, maakt de bouncer het bewegen gemakkelijker, dus verband je minder energie en is de karakteristiek van de spierbelasting lager.
Stacks Image 67

CROSSFIT

CrossTraining is een vorm van fitness, die het beste van verschillende sporten met elkaar combineert. CrossTraining trainingen zijn zeer divers en compleet. Verschillende variaties van cardio, kracht- en lenigheidsoefeningen komen hierin terug. Daarom wordt CrossTraining nooit saai! Omdat je je concentreert op veel verschillende vormen van sport, voorkom je dat je je eenzijdig fysiek ontwikkelt. Daarnaast is CrossTraining voor iedereen, ongeacht je fysieke- en conditionele gesteldheid of je leeftijd!
Stacks Image 76

FLOWIN FRICTION TRAINING

Flowin is een soort schaatsplank waarop de benen in verschillende bewegingsvormen intensief worden belast.
De Flowin plaat kan u helpen bij het vergroten van uw mobiliteit, stabiliteit, kracht en snelheid.
Stacks Image 85

KICKBOKSEN

Kickboksen, een sport, welke tegenwoordig maatschappelijk veel onrust teweegbrengt door bepaalde groepen, welke er mee geassocieerd worden. In werkelijkheid gaat het hier om een sportactiviteit, welke een hoge mate van behendigheid, vaardigheid en moed vereist.

Kickboksen is een vechtsport waarbij zowel de handen als de benen mogen worden gebruikt. De sport kent zijn oorsprong in Japan en de Verenigde Staten, waar het begin jaren zeventig populair werd. Het kickboksen in de VS is ontstaan als systeem om verschillende stijlen vechtsporters zich met elkaar te laten meten. Het kickboksen in Japan heeft zich van harde karatestijlen uit ontwikkeld met invloeden van het thaiboksen (muay thai).

Bij kickboksen worden de stoten van het boksen gecombineerd met de trappen uit sporten zoals karate en taekwondo. Toch is de manier van trappen afkomstig uit het thaiboksen anders. Dit verschil wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de verschillende vormen van competitie.
Stacks Image 94

KICKFUN

KickFun, is eveneens een spin-off van het kickboksen, waarbij handelingen worden verricht op een heavy bag, het z.g. zaktrainen. Hierbij kan muziek een ondersteunende factor zijn.

Een groepsles, waarbij gebruik wordt gemaakt van een bokszak. Met bokshandschoenen worden verschillende boks- en traptechnieken aangeleerd op opzwepende muziek. In deze les vinden er opeenvolgende combinaties van stoot-, trap-, knie- en elleboogtechnieken plaats uit diverse vechtsporten. Een les waarin u conditie opbouwt, het dagelijks leven van u afslaat en elkaar motiveert door samen te werken.
Stacks Image 103

LIFE FITNESS CIRCUIT

Life Circuit training is een intensieve workout waarbij gedurende een half uur een variatie aan weerstand toestellen op tijd wordt afgewerkt.
Stacks Image 112

POWERBAND

Een Powerband is een aaneengesloten uit multilagen opgebouwde rubber band, welke afhankelijk van de dikte van de band een specifieke weerstand kunnen leveren. Door het karakteristieke krachtverloop van de band kan daarmee een groot aantal functionele weerstand oefeningen worden verricht waarbij zowel de kracht als krachtuithoudingsvermogen en explosiviteit worden verbeterd.
Stacks Image 121

POWER STRETCHING

In tegenstelling van het traditionele (in therapie en sport gebruikelijke) geïsoleerd stretchen, wordt bij power stretching juist gebruikgemaakt van geïntegreerd stretchen. Bij deze methode worden actieve aanspanning van de spieren gecombineerd met het vergroten van de bewegingsuitslag in het gewricht.
Stacks Image 130

ULTIMATE SANDBACK TRAINING

Het gebruik van een (instabiele) zandzak, in tegenstelling tot een stabiel gewicht, vergt meer inspanning doordat er o.a. stabiliserende spieren worden geactiveerd. Als zodanig kan het trainen met instabiel materiaal de functionele kracht verbeteren. Is functionele kracht een doel voor u, dan is deze vorm van training een mogelijkheid.

Sandbag training, een oude trainingsvorm die steeds populairder wordt. Sandbag oefeningen zijn eenvoudig aan te leren, veelzijdig in te zetten en uitdagend voor het gehele lichaam.
Sandbag training is geschikt voor elke leeftijd en voor elk niveau.
Stacks Image 139

SPINNING

Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale hometrainer. Dit kan op eigen gelegenheid, thuis of in zalen, alsook onder leiding van een spinninginstructeur in een fitnesscentrum.
Tijdens de
workout wordt de weerstand van de hometrainer aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een (staande of zittende) vlakke weg, een (staande of zittende) heuvel en sprints (of combinaties daarvan). Door wisselende belasting en verschillende zit- en stahoudingen worden hart, longen en beenspieren getraind. De weerstand die de machine geeft kan per individu verschillend ingesteld worden, hij of zij bepaalt zelf de zwaarte van de training en controleert de inspanningen eventueel met een hartslagmeter.
Stacks Image 148

STEPS

Step Aerobics of Steps, is een vorm van aerobics waarbij gebruik gemaakt wordt van een opstapbankje (step) waar u beurtelings op- en afstapt. Daardoor worden de benen en billen flink getraind. De training gebeurt op muziek en er wordt net zoveel energie verbruikt als bij hardlopen. Step Aerobic is een zeer goede training voor de benen, billen en heupen.

Tijdens een Steps les wordt elke keer volgens een andere 'choreografie' getraind, gebruikmakend van een aantal basispatronen. Deze basispatronen worden iedere keer in verschillende volgordes en hoeveelheden aan elkaar geplakt zodat er een zogenaamde combinatie ontstaat.
Stacks Image 157

SWISSBALL CORE TRAINING

De swiss ball als onderdeel van de training is een vrij nieuwe vorm van training maar wel een die zeer effectief is! Door met de swiss ball te trainen krijg je sterke buikspieren, sterke onderrugspieren en sterke bilspieren maar door het onstabiele karakter van de swiss ball worden tijdens het trainen ook met name de houdingsspieren flink aan het werk gezet. Met de swiss ball kun je dus veel verschillende oefeningen
doen voor met name de buikspieren en onderrugspieren om naast kracht ook balans en coördinatie te trainen.
 
Het trainen met de swiss ball voegt een extra dimensie toe aan de krachttraining en vergroot het atletisch vermogen van sporters. Nog een extra voordeel van de swiss ball is dat je een groot aantal oefeningen die je normaal gesproken op een fitness bank uitvoert ook kunt uit-voeren op een swiss ball; door het onstabiele karakter van de swiss ball spreek je nog meer spieren aan om je lichaam in balans te houden tijdens het doen van deze oefeningen.
Stacks Image 166

THAIBO

ThaiBo is wat wij al tientallen jaren kickboks aerobics noemen. Het verrichten van intensieve trap en stoot bewegingen op pittige muzikale klanken waarbij vooral de buikspieren een belangrijke rol spelen.

Thaibo is een high-intensety les op basis van bewegingen uit verschillende stand-up vechtsporten. Door Thaibo te beoefenen, werkt u intensief aan uw conditie. Daarnaast draagt het beoefenen van Thaibo bij aan het verbeteren van: balans, coördinatie en lenigheid. Voor veel Thaibo bewegingen dienen de buikspieren stevig aangespannen te zijn. Daarom traint u met Thaibo deze spiergroepen vaak ongemerkt mee.
Stacks Image 175

T R X SUSPENTION TRAINING

De TRX is een eindeloos trainingsinstrument waarmee het gehele lichaam kan worden geoefend.
TRX Suspension training is ontstaan bij de Amerikaanse Navy Seals en ontwikkeld kracht, balans, flexibiliteit en core stabiliteit tegelijkertijd. De TRX Suspension Trainer is een mobiel performance trainingsmiddel wat gebruik maakt van de zwaartekracht en het lichaamsgewicht van de gebruiker om de oefeningen uit te voeren.
Met letterlijk honderden verschillende oefeningen, variaties en combinaties, komt er geen einde aan de mogelijkheden waarop je TRX kunt inzetten om te trainen of klanten te helpen hun doelen te bereiken.
Suspension Training is voor een zeer brede doelgroep geschikt en biedt een effectief trainingsprogramma dat op elk gewenst fitnessniveau kan worden toegepast. Met talloze functionele oefeningen zijn de mogelijkheden oneindig!
Je hebt zelf de controle over hoe hoog je de lat legt met elke oefening - door heel simpel je lichaamspositie aan te passen om meer or minder weerstand toe te voegen. De oefeningen komen overeen met hoe je van nature beweegt en stimuleren daardoor een verbetering van je houding en je bewegingspatroon in het dagelijks leven.
Stacks Image 184

XCO

XCO staat voor Xtreme Core, dus voornamelijk je buik- en rugspieren. De XCO-trainer is een buis met daarin grit. Wanneer je de buis naar links schudt, komt het grit daar met vertraging achteraan. Elke beweging geeft hierdoor een extra belasting, wat door de ontwikkelaars 'Reactive Impact' wordt genoemd.
Er zijn verschillende gewichten te verkrijgen, zodat je de training zo zwaar kunt maken als je wilt.
Met de XCO train je je conditie, spieren en bindweefsel. Je verbrandt calorieën en de training zou een optimale buik/rug work-out zijn. Door de 'Reactive Impact' van de buis worden spier- en bindweefselstructuren extra belast.
Stacks Image 193

SURGE 360

The two-handled machine combines total body strength and conditioning into one safe platform that is easy to learn and use. Can develop better athleticism for any level of athlete, and will quickly become the most popular machine in the facility. Great for circuit training, one-on-one personal training, and group classes. The 360 is a commercial grade, high quality machine designed for some of the biggest and strongest competitive athletes in the world. Platform is ruggedized diamond-plate steel designed to absorb the energy transfer of extreme torque.
Stacks Image 202

VERTIMAX

VertiMax werd ontworpen om de beste trainer te worden voor verbetering van snelheid en verticale sprongkracht in de wereld - en het werkt !

Deze video toont u een training op de VertiMax van een aantal van de beste professionele atleten in de wereld. De Vertimax werd gekozen door deze atleten en hun trainers omdat het het enige systeem is dat je concurrentiepositie zelfs op topniveau verder kan verbeteren.

Een groot aantal Universiteiten, pro-teams en 1000-en middelbare scholen, maar ook veel fysiotherapeuten, gebruiken de VertiMax om de fysieke vermogens optimaal en veilig te ontwikkelen.
Stacks Image 211
Top
© 2019 afafa Contact Me